Mitolojide aKReP


Mitolojide tipik Mars kahramanlarından biri olan Herakles´in hikayesi, bu kızıl gezegeni tanımakta bize daha fazla yardımcı olabilir belki: "Bir gün bana yerine getirmem gereken 12 görev verildi. Bunlar „mücadelenin 12 yüzü" (12 burcu getirmekte akıllara) olarak ta görülebilir. Bu görevlerimden birinde Hydra ile karşılaşmam ve onu öldürmem gerekiyordu. Hydra, 9 tane zehirli yılan kafasından oluşan bir canavar ve köylüleri sürekli eziyor ve onlara işkence ediyordu. Olay yerine geldiğimde, ilk başta, canavarın hareket ettiğini, dolayısıyla öldürülebileceğini hemen anladım; bir şey hareket edebiliyorsa öldürülebilir bana göre. Bu arada, rakiplerimden sadece büyücüleri sevmem çünkü onlar, açıktan çarpışmazlar (Burada kara büyüden bahsediliyor= 8. ev veya Pluto veya Akrep). Her neyse, bu canavar bir mağarada, karanlıkta yaşıyordu. Alev alev yanan ateşli oklarımı çıkarttım ve oturduğu mağaraya nişanladım ki, karanlıktan çıksın ve açıkta çarpışalım. Olay, aynen düşündüğüm gibi oldu. Hemen kılıcımı çıkarttım ve kafasını koparttım. Ancak beklemediğim bir şey oldu; ne zaman kılıcımla kafasını kopartsam, kopan kafanın yerinden 9 kafa daha çıkıyordu. Ama ben yılmadım tabi ki ve böylece bir süre, hırsla devam ettim. Ne var ki, ben canavara ne kadar agresif yaklaşırsam, o daha da güçlenmeye devam etti. O anda anladım ki – gerçi bunu anlamam çok uzun sürdü – bu durum, bana yenilgiden başka bir şey getirmeyecek.

(Hydra=Pluto; sürekli ölüyor ve daha güçlü diriliyor).

İnsan Ömrü ve Burçlar - Hasan Kocabaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

iZ BıRaK ...