Ruhun İçindeki Şeytan Pluto

O bir düzeltici; mihenk taşı (3. kadran). O bir ego yok edici, çünkü ego ile haritada 4.kadrana gelinemez. İnsanlığın en sert mihenk taşı, egoyu cayır cayır yakan.

Biz insanlar cennete yanımızda neler götüreceğimizi hesaplarken o plansız ve de programsız karşımıza hep başka bir suratla çıkar. Hiç beklemediğimiz bir anda, hiç beklemediğimiz kişide, hiç beklemediğimiz bir şeyde…


İnsan ömrü boyunca iki ayrı savaş içerisindedir. Bir yanı bu dünya üzerinde büyük bir güçle krallığa oynar. Ego güçlendiricileri olarak seks, zenginlik, şöhret ve anlam en büyük hedeflerdir. “Ben büyük, hatta en büyük olmak istiyorum” diyen bir oyunun içerisindedir. En büyük olunduğunda bile hala bir hedef vardır, senden daha büyük biri vardır. Bu oyun en çok Roma İmparatorluğunda oynandı. Sezar en büyüktü, ondan daha büyük Tanrı vardı ama içten içe bildi ki Tanrı değildi, sadece Tanrı’yı oynayandı.

İnsanın diğer yanı ise bu dünyadan olmayan üzerineydi. Burada hiçbir hedef yoktur. Oluşabilecek her hedef, ilk oyunun kuralı bilindiğinden oynanacak başka oyun yoktur, oyun üzerine oyun oynanamayacağı bilinmektedir. Çoğu insan bu limana yönelmektedir. Meditasyon, dua, oruç, vejetaryenlik, insan sevgisi gibi… Kural şudur: “Ben bütünle bir olmak istiyorum, aydın ve sağlam bir şekilde”.

Oyun haritalarımızda 2.kadranda oynanır, Allah’ın dünyası ise 4.kadrandadır. 2.kadranda (dünya) ya da 4.kadranda (Allah) bir yer edinebilmek adına seçimler yaparız. Bunlardan biri tamamen yurdumuz, yuvamızdır. Her ikisinde de sonuçta “Ben”e (ego) giden bir hedef vardır: ama Krala ulaşma (2.kadran) ama Allah’a ulaşma (4.kadran).
2’den 4’e gitmeyi hedefleyen biri var diyelim:

“Ben Allah gibi olmak istiyorum” ya da “Ben Allah’a gitmek istiyorum”, bilinçsizden bilinçliye geçmek gibi diyebiliriz. Kral’dan (2) başlayıp tüm (4) olmayı istemek... Ego yok olmadıkça ikilemde yok olmayacaktır, “Kral mı, Tanrı mı olmayı istiyorum?” düşüncesi hala ego içerir.

2.’den (krallıktan) 4.’e (Allah’a) ulaşmaya çalışan egosunu yenememiş çoğunluğun Şeytan diye adlandırdığı Pluto ise 3. Kadranda oturmaktadır. Aynı bir örümcek ağı gibi tüm yolları tıkamış, her şekilde beni parçalara ayıracak olsa da 3.ü pas geçemiyorum. Burada ölüm imparatoru yaşamakta; Hades! Burada egom ölmeli ki 4’e ulaşayım. Ego nihayet hiçbir işe yaramadığını görmeli. Egonun sağladığı tüm gücün 3.kadranda geri alınacağını bilemedim. Tüm güç, meğer sadece ödünç alınmış güçmüş. Gücü elimde tutmak için karşılığında egomu vermeliyim.

Sanki yargıcın karşısındayım ve mahkeme kurulmuş, egomu bekliyor. Allah der ki: “Sen bana aitsin, benden gelmektesin, gel mahkeme salonuna ve kurtul”.

Ego da der ki: “Tanrı, sen bana aitsin, benim senin üzerinde hakkım var”.
Ve egom Tanrı’ya karşı oynadıkça kaybederim, çünkü onun sağlam avukatları var!

Peter Orban tercüme KuKi

(Astroloji Türkiye'de yayınlandı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

iZ BıRaK ...